Rajasthan

Wake up your inner hippie • Rajasthan

11 dagen • max. 12 deelnemers

Wanneer

• van 18 tot 28 oktober 2020

Prijs

• € 2960 pp excl.vluchten

Op deze reis leven we ons in in de veelzijdige cultuur van het feeërieke Rajasthan. We komen op plaatsen die ons onmiddellijk in de sfeer van 1001 nacht brengen.

India is een land van uitersten met veel oog voor detail, in:  bloemen, in rituelen, stoffen, kleuren, beeldhouwwerken en bij de uitwerking van tempels en gebouwen...

Wat maakt deze reis zo bijzonder ?

De vrouwen in Rajasthan zijn in de weer in het huishouden en op het land en maken in hun vrije tijd zeer verfijnd handwerk. De rust van het platteland staat in schril contrast met de hectiek in de steden.

Nu eens bezoeken we plekken waar de natuur overweldigend is en een oneindige rust uitstraalt, dan weer banen we ons een weg door een immer in beweging zijnde mensenmassa in de stad. We gaan ‘local’ en daar hoort in India de trein bij. We reizen tijdens de dag met de trein. Een ongelooflijke ervaring. Het leven zoals het is speelt zich immers op de trein af. Geuren en geluid komen van alle kanten op ons af en nemen ons mee in dit tot de verbeelding sprekende kleurrijke land.

Logies

We logeren in stijl op zeer originele locaties. Van het culturele hart van New Delhi via een feeëriek verblijf in de jungle naar Jaipur in Rajasthan. Elke bestemming ademt de Indische traditie uit en laat je kennismaken met een ongeëvenaarde verfijnde gastvrijheid.

Storytelling

Sofie Bogaerts in samenwerking met onze lokale anubhuti-storytellers

Sofie Bogaerts is helemaal weg van India, land van kleuren en contrasten, met zoveel oog voor detail in de rituelen, de tempels, het eten, de stoffen...

Ze deelt met veel passie haar bewondering voor dit fascinerende land. Geuren, smaken, rituelen, kleuren en verhalen samen ontdekken, ziet ze telkens weer als een mooi geschenk.

Reisroute

Dag 1:  Rajasthan  ‘here we come’

We vliegen naar Delhi waar we hartelijk verwelkomd worden in het hartje van New Delhi.

Dag 2: Toekomen in Oosterse sferen

We dompelen ons onder in de charme van deze Oosterse stad en bezoeken plekken waar je enkel met Formosa komt. We krijgen een eerste indruk van deze Indiase hoofdstad met mooie verborgen hoekjes en tempels. We bezoeken een Sikh tempel, bewandelen onbegane paden, lunchen in de hotspot van de stad en maken kennis met de oudste kruidenbazaar van de wereld.

Dag 3: Ranthambore, het tijgerreservaat van India

Vroeg uit de veren!  Na het ontbijt rijden we met de trein naar Ranthambore,  hét tijgerreservaat van India; een oase midden in de natuur.

Hier lunchen we ’s middags en logeren we in een wilderniskamp.  Het is een ideale uitvalsbasis voor onze gamedrives op zoek naar de tijger.  Hier heb je 80 procent kans om een tijger te zien.

Dag 4: Verdere ontdekking van de natuurpracht en het lokale leven

Na een verkwikkende nachtrust ervaren we opnieuw een gamedrive, zowel vroeg in de ochtend als in de namiddag.  Het is vandaag ook woensdag en Ganesh-dag.  In de vroege namiddag wandelen we naar de tempel van Ganesh en ervaren hier een zeer intense beleving samen met de lokale bevolking.  Uniek!

’s Avonds zitten we gezellig rond het kampvuur in ons zeer comfortabel kamp.

Dag 5&6: De ‘roze stad' Jaipur

De trein brengt ons naar Jaipur. Deze stad wordt ook de roze stad genoemd omwille van de rooskleurige steen waarin de architectuur van de binnenstad is opgetrokken.  We ontdekken deze stad in stijl en maken een queeste naar de vrouwelijke elegantie, de sari en de geheimen achter de schermen van het ‘Palace of Wings’. We proeven de smaken van de zeer uitgebreide Indische keuken, drinken de heerlijke afternoon tea en staan mee achter het fornuis bij een notabele familie. We gaan op zoek naar de vernieuwende trends van modeontwerpers en designers. Op hippe plekjes genieten we van een koffie, een babbel en hebben zoiets van:  “meer moet het niet zijn”.

Dag 7: In de ban van kleur, kunstambacht en geur in de Indische bazaar

We zien de stad ontwaken.  We bezoeken Amber fort en wandelen langs het dorp tot bij de lachende gezichten van de ‘locals’.  We zijn te gast in een blokprintatelier, het ambacht waarvoor Jaipur zo bekend is.

We duiken de bazaar in en banen ons een weg tussen de kleurrijke stoffen, geurende specerijen en glinsterende armbanden.  Wat een stad! We zijn er helemaal weg van.

Dag 8: Van de pink city naar het ‘mausoleum voor de liefde’

We starten de dag met yoga en  ronden ons heerlijk verblijf in Jaipur af en nemen de trein tot in Agra.  In Agra bezoeken we bij aankomst het graf van Itmad Ud Daulah en het fort van Agra.

Dag 9: Ode aan de Taj Mahal

Vroeg uit de veren voor een hoogtepunt! We bezoeken de Taj Mahal bij zonsopgang.  De Taj Mahal 'de ivoren poort waardoor alle mooie dromen uitkomen' zoals Rudyard Kipling het bouwwerk zo mooi beschrijft.

Het gebouw overtreft zelfs onze hoogste verwachtingen.

We rijden met de trein terug naar Delhi. In Delhi toegekomen worden we in de ondergedompeld in de Indische dans.

Dag 10: ‘Be the change you want to see in the world’ – Mahatma Gandhi

We starten de dag met yoga in het park. Laten ons inspireren door het leven en de wijze woorden van Mahatma Gandhi en stappen in de voetsporen van Indira Gandhi.  haar leven geeft ons een interessante inkijk in de Indiase samenleving.

In de namiddag nemen we rustig de tijd om nog wat laatste inkopen te doen en te genieten van een heerlijke Indische massage.

We ronden deze intense reis af met een lekker afscheidsdiner op een unieke locatie.

Dag 11: Home sweet home