Japan

Een inkijk in de Japanse traditie

14 dagen • max. 12 deelnemers

Wanneer

• van 20 april tot 3 mei 2020

Prijs

• € 4490 pp excl.vluchten

Deze reis is een zoektocht naar de 7 Japanse bouwstenen van een gelukkig levenspad, waarin typische Japanse concepten zoals ikigai, mo-ai, shinrinyoku, kintsugi, haiku, bushido, en harahachibu ons niet langer onbekend zullen blijven.

Wat maakt deze reis zo bijzonder ?

We zoeken de stilte in de natuur, wandelen door cederbossen en genieten van inspirerende volkse taferelen onderweg, maar ook in de grootsteden ontdekken we hoe dit sublieme mierennest in elkaar steekt.

We beoefenen op uitgelezen momenten oosterse disciplines om lichaam en geest in harmonie te brengen.

Deze reis brengt ons bij mooie historische en hedendaagse pareltjes van het land maar bovenal gaan we op zoek naar de levenslessen die in de Japanse cultuur schuilen.

Logies

Comfortabel en zorgvuldig geselecteerd omwille van hun ligging of typisch karakter.

In Togakhushi slapen we in een ryokan, een typisch Japanse herberg, in een Shinto tempel. In Hakuba logeren we op een prachtige locatie in de bergen met groot terras voor yoga en/of Qi-Qong sessies met zicht op de bergen.

Storytelling

Marie-Amélie de Potter is al meer dan 30 jaar gepassioneerd door Japan en de Oosterse wijsheid. Zij is Japanologe, life-coach en yoga-instructor en neemt je graag mee naar het land van de rijzende zon. De reis is een zintuiglijke beleving, waar niet alleen esthetiek maar ook yoga, qi-qong, meditatie en reflectie in de natuur centraal staan.

Reisroute

Dag 1 &2: Internationale vlucht naar Tokyo

Rustig ‘landen’ in deze zeer moderne Oosterse grootstad. We doen eerste indrukken op. We nemen de tijd nemen om heerlijk te wandelen doorheen de prachtige tuin van het keizerlijk paleis. Een mooie plaats om onze queeste naar de 7 bouwstenen voor geluk op te bouwen.

Dag 2: Welkom in Japan

Verwelkoming in de luchthaven vanwaar we samen vertrekken naar onze eerste thuis. Rustig aankomen in deze zeer moderne, toch oosterse grootstad Tokio.

Tokio is geen klassieke metropool. We verblijven in het centrum van de stad, een goede uitvalsbasis om de talrijke en zeer diverse buurten te ontdekken.

Dag 3: Kennismaking met de stad Tokyo!

We trekken naar Asakusa, een district dat de sfeer van vroeger nog uitademt dankzij de bekende ‘Sensoji’ een Boeddhistische 7e-eeuwse tempel.  We snuiven er de sfeer op op een lokale markt.  Harajuku bezoeken we ook. Dit is een leuke wijk in Tokyo die vooral bekend staat als vergaarbak van verschillende Japanse subculturen.

Dag 4: Tempelstad Kamakura

We rijden een uurtje zuidwaarts buiten de stad en komen aan in het rustgevend kuststadje Kamakura waar we al fietsend de mooie omgeving verkennen. Kamakura is een tempelstad gelegen aan de Sagamibaai. We bewonderen er ‘the great Boeddha’. Beiden, Boeddhisme en Shintoïsme beïnvloeden de levenswijze en cultuur in Japan.  We overnachten opnieuw in Tokyo.

Dag 5: Hartelijk ontvangst in een Shinto tempel

We vertrekken naar Nagano vanwaar we met de bus verder rijden naar Togakushi.  Een mooie rit brengt ons naar ons volgend verblijf in een Shinto tempel.  Bij aankomst worden we er verwelkomd door de priester die de ryokan uitbaat, zijn vrouw kookt er overheerlijk.

Dag 6: Togakushi, een spiritueel en historisch plekje in Japan

Vandaag gaan we op ontdekking in Togakushi en maken we een pelgrimstocht doorheen de bossen.  Cederbomen van meer dan 100 jaar oud omringen ons.  Indrukwekkend!

Dag 7, 8 & 9: ‘puur natuur’

We rijden naar onze volgende thuis in Hakuba.  We maken er wandelingen doorheen de bergen, picknicken aan het meer en genieten er van warmwaterbronnen in volle natuur.

Uitgelezen plek ook om aan Qi Qong, yoga en meditatie te doen.

Dag 10, 11 & 12: Kyoto, ‘wat een stad’

De stad Kyoto verwelkomt ons. Kyoto is de vroegere hoofdstad en ook het culturele centrum van Japan met 1600 boeddhistische tempels, 400 Shinto-heiligdommen, paleizen en tuinen.  We kiezen er de mooiste tempels uit.

We voorzien tijdens onze dagen in Kyoto ook een uitstap naar werelderfgoed-site, Nara. Een zeer indrukwekkende oude hoofdstad.

Dag 13: De cirkel is rond

We rijden comfortabel met de hogesnelheidstrein terug naar Tokyo voor onze internationale verbinding huiswaarts.

Dag 14: Home sweet home