Peking

Op ontdekking in Peking

8 dagen • max. 12 deelnemers

Wanneer

• van 11 tot 18 maart 2019

Prijs

• € 1695 pp excl.vluchten

Welkom in Peking !

Wat maakt deze reis zo bijzonder ?

Peking is een stad waar gezelligheid troef is en waar je kan genieten van Peking eend. Een stad waar de fietser koning is en selfies een rage, terwijl extravagantie en traditie elkaar omarmen. Een historische stad waar de Chinees nog steeds in lange wachtrijen staat voor een bezoek aan hun rijk, cultureel patrimonium.

Tijdens deze citytrip lopen we op de Chinese muur vanuit een onverwachte hoek, ‘socializen’ we en proberen ons aan eetkraampjes verstaanbaar te maken, dweilen we de ‘fashion’ straten af en staan verbaasd over de snelheid waarmee deze stad zich ontwikkelt.

Er heerst een vriendelijke, behulpzame sfeer in Peking. We hebben fijne contacten met de lokale bevolking en nemen deel aan een Tai Chi-sessie in het park.

We fietsen langs interessante, kleine woonwijkjes middenin de stad naar het Tiananmenplein en eindigen in de Hutongs. Op deze manier krijgen we een goed beeld van het dagelijkse leven in deze grootstad.

Logies

Bijzonder mooie, met zorg gekozen locaties voorzien van alle comfort.

Storytelling

Cindy Chen groeide op in Peking en houdt van haar stad. Al negen jaar laat ze op een gedreven manier reizigers het echte Peking zien. Haar favoriete locaties, de weetjes van de stad… het boeit haar om steeds nieuwe verhalen te onthullen. Zelf is ze een fervente reizigster, die ervan houdt de cultuur en lokale smaak te delen. In haar verhalen verweeft ze oud met hedendaags en creëert op die manier al snel een band met de reiziger. Reizen is haar leven.

Reisroute

Dag 1: Rechtstreekse intercontinentale vlucht naar Peking

Dag 2: Welkom  in Peking !

We komen in de voormiddag aan in Peking. We overnachten er op een prachtig domein waar de Chinese muur dwars doorheen loopt. We genieten van de rust in de natuur met zicht op een bijzonder stuk werelderfgoed. Echt uniek.! Na een heerlijke lunch brengen we een bezoek aan de ‘Ming Tombs’ en de ‘Sacred Way’.

Dag 3: Het Zomerpaleis, Songzhuang en de Hot Spring

Rustig ontwaken in deze bijzondere omgeving. We beginnen onze ontdekkingstocht in het Zomerpaleis en gaan op zoek naar het verhaal van de Apenkoning. Het leven van de koningin wordt hier werkelijkheid. We hangen aan de lippen van onze gids en komen helemaal in de sfeer. Wat kan zij vertellen!

We zetten onze tocht verder naar het kunstenaarsdorp Songzhuang, zeer actueel en hedendaags. Wat je hier allemaal ziet! We kiezen er een gezellige plek uit om te lunchen, een trendy ‘place to be’. In de late namiddag bezoeken we een uniek gelegen warmwaterbron. China heeft een 4000 jaar oude geschiedenis van warmwaterbaden. Een oud Chinees spreekwoord luidt: ‘Water wast zorgen weg en creëert zo een vredig gevoel’. Ook al is er in Peking maar weinig water, de stad telt toch enkele deugddoende warmwaterbronnen.

Dag 4: Naar de tempel van de Hemel

Vandaag begint onze dag met een bezoek aan de tempel van de Hemel waar het gezellig vertoeven is. We nemen er deel aan het leven in het park. We beoefenen er Tai Chi en dansen met de stadsbewoners. Ook de Verboden Stad en het Tiananmenplein staan op het programma. We rijden met de riksja door de Hutong naar de Drumtower. In de Hutongs wandelen we in de voetstappen van de schrijver Lu Xun. Hij hield veel van Peking en leefde op verschillende plaatsen in de Hutongs, waar hij ‘A Mad man’s Diary’, ‘Kong Yiji’ en ‘Medecine’ schreef. In 1926 verliet hij de stad, maar ‘the soul of the country’ inspireerde vele generaties.

We overnachten één keer in een zeer charmant hotel in de Hutong.

Wat een dag, zoveel indrukken!

Dag 5: Naar het centrum van Peking

’s Morgens worden we ingewijd in de kunst van het bereiden van een authentieke Chinese maaltijd. Daarna rijden we terug naar het centrum van Peking en nemen de tijd om te kuieren op de vogel- en bloemenmarkt en te wandelen langs de meest trendy shops.

Dag 6&7: Naar Huariou

Vandaag vertrekken we naar de buitenwijk Huairou, waar we de Hongluo tempel bezoeken. Tijdens een mooie wandeling genieten we van de rust in de natuur na de stadsdrukte van Peking. We logeren er in een voormalig schooltje dat smaakvol en creatief is omgebouwd tot een bijzonder mooi hotel.

Op deze laatste dag genieten we van het groen en van een heerlijk avondmaal voor het tijd is voor onze nachtvlucht.

Dag 8: Home sweet home