Frankrijk

La douce France

8 dagen • max. 8 deelnemers

Wanneer

• van 25 mei tot 1 juni 2019
  • van 21 tot 28 september 2019

Prijs

• € 1480 pp excl.vluchten

Verstillen op een adembenemende plek in een authentieke omgeving met eeuwenoude ‘bories’ en brute stenen muurtjes, groene en witte eiken, olijfbomen, lavendel….

Wat maakt deze reis zo bijzonder ?

Even alles loslaten en genieten van yoga, meditatie, wandelingen langs pelgrimspaden in het nationale park, een fietstocht door het glooiende landschap waarbij we in pittoreske dorpjes halt houden bij abdijen en kerken, ‘bories’, oude okermijnen,… Bovenal bewust samen zijn onder vrouwen op een fijne en verbindende manier.

Elke dag starten en eindigen we met 1,5 uur yoga en meditatie.

Logies

Verblijf op het prachtig groen domein, Domaine du Triangle d’Or, met verwarmd zwembad en vele intieme ‘plekjes’.

Ideaal om bij jezelf en op adem te komen. Op 10 minuten wandelen van Gordes, ‘un des plus beaux villages de France’.

Storytelling

Authenticiteit vond Hilde Vets op het domein in Gordes en in de omgeving: de muren van gestapelde stenen, de ‘bories’, de wilde planten en bomen, de zanderige en bloemige geuren, de overweldigende schoonheid van de natuur… Als gastvrouw dompelt zij u onder in haar leefwereld met yoga, meditatie, wandelen, kunst en cultuur,… en bovenal lekker en gezond eten.

Cathérine onderricht reeds vele jaren yoga op een spirituele en intuïtieve manier. In haar lessen ontwikkelt zich een evenwichtige balans tussen lichaamshoudingen en ademhalingsoefeningen met aansluitend ontspanning en introspectie.

Reisroute

Dag 1: Aankomst in Marseille

Tegen de middag komen we aan in Marseille en met de auto rijden we verder tot op het domein.  In de namiddag volgen we het ezelspad naar het dorp en dompelen ons onder in de geschiedenis van deze streek. Als een bijenkorf op een immense rotsheuvel biedt het dorp een fenomenaal uitzicht op het weidse landschap met velden van wijnranken en lavendel afgewisseld met verkoelende donkere bossen en hooggelegen dorpjes op oker- en zandkleurige heuvels.

Dag 2: Het sobere leven in de abdij

Na onze jacht op de boerenmarkt in Coustellet, genieten we van een heerlijke lunch klaargemaakt met lokale producten. ‘s Namiddags gaan we op stap in de omgeving en leren het leven kennen van zowel de herders die de streek bevolkten als van de cisterciënzer monniken die hun eenzame en sobere leven leid(d)en in de abdij van Senanque.

Dag 3: Op ontdekking met de fiets

We trekken erop uit met de (elektrische) fiets. Via de véloroute de Cavalon (over een oude spoorwegberm) doorkruisen we de vallei richting Apt tot aan de Colorado Provençal in Rustrel. In Gargas laten we ons door de ondergrondse gangen van een in onbruik geraakte okermijn leiden. Op de terugweg bewonderen we de okerkleurige gevels in het dorp Roussillon. Het zwembad wacht op ons na de lange rit…

Dag 4: Slow

Vandaag doen we het rustiger aan en verdiepen ons wat meer in yoga, meditatie en relaxatie. Het lichaam heeft voorrang vandaag ! We bereiden samen een avondmaal dat langzaam gaart op lage temperatuur.

Dag 5: Que c’est beau!

Kunst en/in natuur werkt helend. Château Lacoste in Le Puy-Sainte-Réparade biedt een mooie wandeling tussen hedendaagse kunst en architectuur in een fantastisch aangelegd domein met wijngaarden en bossen. Mogelijkheid om de halfcirkelvormige wijnkelders van architect Jean Nouvel te bezoeken.

En natuurlijk heffen we het glaasje bij een lekkere lunch in het restaurant van Tadao Ando.

De rit door de Gorge du Luberon voert ons langs de pittoreske dorpen Bonnieux en Lourmarin.

Dag  6: Inspiratie uit de natuur

Begeleid door Karin, een tuinarchitecte met een specifieke interesse in de lokale (eetbare!) planten, wandelen we rustig doorheen het nationale park. Prettig weetje: Karin woont en werkt in een’ borie’.

Dag 7: Mindfull vertrek

Tijdens de yoga strekken we een laatste keer ons lichaam en rekken we de stiltes tussen onze gedachten. Nog een zalig deugddoende duik in het zwembad voordat het thuisfront lonkt.

Dag 8: Home sweet home